Freedemo

Wersja demonstracyjna

sprawdź bez zakładania konta

Wypróbuj

Zarządzanie kryzysem

Podstawowym celem każdej firmy jest utrzymanie się na rynku i stały, stabilny rozwój. Niestety otoczenie biznesowe charakteryzuje duża zmienność. Mimo tego, że wszelkie wskaźniki makroekonomiczne są bardzo dobre, na Twoją firmę w każdej chwili może spaść kryzys. Jak zarządzać w takiej sytuacji? Przede wszystkim należy sobie w pełni uświadomić zagrożenia i przygotować się na koszty – tych uniknąć się nie da. Z nami, reagując w porę, masz szansę je zminimalizować.

Duże przedsiębiorstwo

Międzynarodowe korporacje i duże firmy stale inwestują w rozwiązania na wypadek kryzysu. Wypracowują modele analizowania jego sygnałów oraz tworzą procedury określające zasady postępowania w warunkach kryzysowych. Czy to oznacza, że lepiej poradzą sobie w sytuacji zagrożenia od mniejszych graczy rynkowych? Gdyby tak było, nie obserwowalibyśmy spektakularnych bankructw światowych koncernów. Warto jednak korzystać z wiedzy i doświadczeń najlepszych, którym udało się pokonać niejeden zakręt.

Małe i średnie przedsiębiorstwo

Zapalników sytuacji kryzysowej w firmie może być wiele – niska konkurencyjność produktu, spadek udziału w rynku i wydajności produkcji, utrata płynności finansowej, redukcja zatrudnienia – a to tylko niektóre przykłady, dla wielu przedsiębiorców brzmiące znajomo. Aby być przygotowanym, warto stworzyć system wczesnego ostrzegania i opracować strategię naprawczą.

Mikroprzedsiębiorstwo

Niestabilna w ostatnich latach sytuacja ekonomiczna wpłynęła znacząco na funkcjonowanie mikroprzedsiębiorstw. Spowolnienie gospodarcze sprawiło, że wiele z nich zniknęło z rynku w związku z dekoniunkturą w obszarze, w którym działały. Jak zarządzać najmniejszymi firmami w obliczu kryzysu? Jak się z nim mierzyć, jeśli występuje także wewnątrz organizacji? 

Start-upy

Firmy debiutujące na takich zasadach są szczególnie narażone na kryzys. I nie dlatego, że ich pomysł jest zły. Wręcz przeciwnie. Często są nieprzygotowane na zbyt szybki rozwój. Mają trudności z zapewnieniem klientom obsługi lub też wytworzeniem wystarczającej liczby produktów. Natychmiast tracą wiarygodność, potem płynność. Jaki może być efekt końcowy, łatwo się domyślić. Każdy kryzys można jednak zażegnać, czerpiąc z wiedzy najlepszych w zakresie zarządzania.